loading...
ایران در جام جهانی
دلیر بازدید : 4 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود برابر آلمان در لیگ جهانی به برتری قاطع سه بر صفر رسید.


به گزارش جهان،‌ شاگردان ولاسکو که در لیگ جهانی شگفتی ساز شدند و بزرگان والیبال را به زانو در آوردند،‌ امشب در سالن مجموعه ورزشی آزادی که مملو از تماشاگر بود،‌ به مصاف آلمان، دیگر پدیده این دوره از مسابقات رفتند که برای صعود به مرحله بعدی به دو پیروزی برابر ایران نیاز داشت.
 
میهمان ست اول را بهتر آغاز کرد اما خیلی زود ملی پوشان با حمایت پرشور تماشاگران بازی را در دست گرفتند و فاصله را با حریف زیاد کردند و وقت اول و دوم استراحت فنی با برتری ایران همراه بود. ایران 22 -19 پیش افتاد تا سرمربی آلمان درخواست وقت استراحت کند اما سرویس های خوب امیر غفور امتیاز ایران را افزایش داد و در نهایت این ست با حساب 25 - 19 به سود ایران خاتمه یافت.

در ادامه ی مطلب حاشیه ها و خلا صه را بخوانید


شاگردان ولاسکو ست دوم را قدرتمند آغاز کردند و همان ابتدای کار 4 -1 پیش افتادند تا سرمربی آلمان درخواست وقت استراحت و روند امتیازگیری ایران را متوقف کند؛ ترفندی که نتیجه نداشت و وقت اول استراحت فنی با برتری 8 -3 ایران خاتمه یافت. ملی پوشان ایران در ادامه نیز فاصله خود را افزایش دادند و در نهایت این ست را نیز 25- 18 به سود خود خاتمه دهند و در آستانه یک پیروزی قاطعانه قرار بگیرند.

بازی در ست سوم پایاپای آغاز شد و آلمان ها توانستند یک امتیاز پیش بیفتند اما باز هم این ایران بود که وقت اول استراحت فنی را 8 - 6 به سود خود خاتمه داد. در ادامه شاگردان ولاسکو همانند دو ست نخست، فاصله را افزایش دادند تا با برتری 16 - 12 به وقت استراحت فنی دوم بروند. عملکرد خوب ملی پوشان ایران ادامه یافت و با آبشارهای خوب عادل غلامی و دفاع محمد موسوی 20 - 16 پیش افتادند و در نهایت، این ست را نیز 25 -20 به سود خود خاتمه دادند و سه بر صفر به پیروزی رسیده و سه امتیاز کسب کنند.

با این برتری تیم ایران 15 امتیازی شد و آلمان 14 امتیازی ماند تا شانس صعود به دور بعد را از دست بدهد و روسیه به همراه ایتالیا از این گروه به آرژانتین برود.
 
ملی پوشان کشورمان فرداشب نیز از ساعت 21 در سالن آزادی آخرین بازی خود در لیگ جهانی را برابر آلمان انجام می دهند و در صورت شکست این تیم در رده سوم جدول قرار می گیرند.

حاشیه ها

* درحالی که یک ساعت به آغاز بازی ایران و آلمان باقی مانده بود، ظرفیت سالن 12 هزار نفری آزادی تکمیل شد.

* ملی پوشان والیبال ایران نیز ساعت 20:15 با تشویق تماشاگران حاضر وارد زمین شدند تا خود گرم کنند.
 
* تماشاگران حاضر در سالن مسابقه با شعارهای «ایران ایران»‌از تیم ملی والیبال حمایت کردند.

* تمامی بازیکنان ملی پوش کشورمان به اسم از سوی تماشاگران تشویق می شدند.

* مسئولان برگزارکننده این مسابقه با پخش آهنگ‌های مهیج بر شور و نشاط تماشاگران سالن افزودند.

* اذان مغرب در سالن مسابقه توسط کریم منصوری از قاریان برجسته و بین المللی کشورمان تلاوت شد.
 
* حضور چهره‌های فوتبالی از جمله پرویز مظلومی و حسین فرکی از نکات جالب این مسابقه بود. همچنین حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما و تلویزیون هم با حضور در سالن این مسابقه را از نزدیک تماشا کرد.

*این دیدار البته مهمانان ویژه دیگری نیز داشت که در بین آنها چهره های سیاسی هم دیده می شد. محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، مسئولان سفارت آلمان، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و برخی چهره های دیگر از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.

*ویلفراید لمکه که مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در زمینه "ورزش برای توسعه صلح" است، روز گذشته به منظور دیدار و گفت وگو با مسئولان بلندپایه ورزش ایران وارد تهران شده بود. وی که خود یک شهروند آلمانی است، با ابراز خرسندی از حضور در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران در سخنانی گفته بود که دوست دارد این بازی را از نزدیک تماشا کند. او همچنین گفت که «چون آلمانی هستم، بنابر این دوست دارم تیم ملی آلمان پیروز این میدان باشد».

*گوینده سالن اعلام کرد که یکشنبه تقدیر ویژه‌ای از اعضای تیم ملی والیبال از سوی هیات دولت انجام می‌پذیرد.
 
* بنر بزرگی با عنوان "ولاسکو دوستت داریم" در سالن 12 هزار نفری خودنمایی می‌کرد.
 
* اینترنت سالن 12 هزار نفری برای دقایقی قطع شد و خبرنگاران حاضر در این سالن برای ارسال خبر دچار مشکل شدند.
 
* پیش از شروع بازی تیم ملی والیبال آلمان به شدت تحت تاثیر حضور پرشمار تماشاگران ایرانی قرار گرفته بود. سرپرست تیم ملی والیبال آلمان نیز یک ساعت قبل از آغاز بازی به زمین آمد و وقتی وارد سالن شد از حضور انبوه تماشاگران تعجب کرد و چند لحظه شوکه شد.
 
* درحالی که بلیت‌های این مسابقه به صورت اینترنتی فروخته شده بود اما باز هم تعدادی از تماشاگران که موفق به تهیه بلیت نشده‌ بودند پشت درهای سالن ماندند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام با استفا ده از این سایت می توانید از وضعیت تیم ملی ایران در جام جهانی با خبر شوید. با آرزوی اوقاتی خوش برای شما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان جام جهانی چه تیمی خواهد بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 102
  • بازدید کلی : 1,251
  • ارسالی ها
    در این قسمت می توانید عکس ها و فیلم های خود را از بازی های فوتبال بفرستید